Podcasts

  • With... Emma Conally-Barklem - Sassy and Sam chat to poet and yoga teacher Emma Conally-Barklem. Emma has led yoga and poetry session in the Parson's Field, and joins us on the podcast...
    2 days ago

Saturday, May 30, 2009

Saturday, May 30, 2009 12:03 am by M. in ,    No comments
1. Starting today, May 30, in Buenos Aires, Argentina:
ESSARP (The English Speaking Scholastic Association of the River Plate): Courses

Gender Matters in Jane Eyre (IGCSE 2009 - 2010)
Coordinators Mónica Beatriz Cuello

Objectives:
To explore the context of production of the novel.
- To study female characters, namely Jane, Helen Burns, Mrs. Fairfax, Adele, Miss Ingram, Grace Poole and Bertha Mason.
- To focus our attention on their speech, silences, attitudes and behaviour.
- To establish relations with other texts, Rebecca (the novel by Daphne Du Maurier and Hithcock's film), film versions of Jane Eyre and Rhys' Wide Sargasso Sea.

Contents:
- Charlotte Bronte's life.
- Britain in the 19th century: the status of women
- The woman as the angel of the house: does the text embody or subvert this construct?
- The selected female characters and their role in the novel.
- Introduction of texts which can be read / seen to enrich our understanding of the novel.
2. And last April at the Utah Academy of Sciences, Arts, & Letters:
Annual Conference
April 10, 2009

2:30 Jane Eyre: Healing from Emotional, Physical, Verbal and Societal Abuse
Janice Stringham LeFevre, Weber State University
EDIT (November 2009): The author of the article has contacted us and announces that the paper will be published next Spring at the Journal of the Utah Academy of Sciences, Arts, and Letters with the name "Charlotte Bronte's Jane Eyre: A Psychological Model for Healing from Emotional, Physical, Verbal, and Societal Abuse".

3.
And last February at the University of London, Birkbeck:
Works In Progress Postgraduate Conference 2009

2:45 – 3:45: Panel 3: “Psychoanalytic Approaches to 19th and 20th Century Literature” (Chair: Hilary Fraser)
* Lucy Scholes: “Sister Texts: Wuthering Heights and The Parasites”
4. And just yesterday, May 29 in L'Aquila (Italy) a Jane Eyre Day workshop at the Facoltà di Lettere e Filosofia, Università degli Studi dell'Aquila
Il Seminario di Studio "Jane Eyre Day" avrà luogo, come già a suo tempo annunciato, il giorno 29 maggio 2009 a Coppito 1, in un'aula della Facoltà di Medicina e Chirurgia presso il Blocco 11. I lavori cominceranno alle ore 10, si interromperanno alle ore 13 e riprenderanno alle ore 14.30 per concludersi alle ore 17.

Gli studenti iscritti al Seminario (anche coloro che non hanno potuto ricevere una risposta dalla docente organizzatrice, Prof. Laura Di Michele, a causa della tardiva iscrizione sono stati accettati) sono invitati a presentarsi davanti al Blocco 11 un'ora prima dell'inizio dei lavori previsti per le ore 10 in punto, onde consentire una ordinata e veloce registrazione sui fogli di presenza preparati ad hoc. Si ricorda agli studenti che, al termine dei lavori del Seminario previsti per le ore 17, dovranno apporre una loro firma sui fogli di presenza. Addette a tale servizio sono le studentesse specialzzande della Laurea specialistica LM 37. Tale operazione consentirà di rilasciare un attestato di frequenza, con conseguente conferimento di 3 CFU nelle "Altre Attivià Formative" che potrà essere ritirato, presso la tenda 12, dalle ore 10 alle ore 14 del giorno 3 giugno 2009. (Google translation)
Categories: ,

0 comments:

Post a Comment