On the 202nd anniversary of Branwell Brontë's death this is what we can show you in our daily newsround:
The Conversation posts about Virginia Woolf's
A Room of One's Own:
In her book, Woolf surveys the history of literature, identifying a range of important and forgotten women writers, including novelists Jane Austen, George Eliot and the Brontës, and playwright Aphra Behn. (...)Indeed, the establishment of those major women writers in the 18th and 19th centuries (George Eliot, the Brontës et al), when “the middle-class woman began to write” is, Woolf argues, a moment in history “of greater importance than the Crusades or the War of the Roses”. (...)
In her book, Woolf also criticises the “awkward break” in Charlotte Brontë’s Jane Eyre (1847), in which Brontë’s own voice interrupts the narrator’s in a passionate protest against the treatment of women. (Jessica Gildersleeve)
The Observer (Uganda) explores sex talk through Naomi Wolf's
Vagina: A New Biography. Wolf uses classic literature to demonstrate that these trends are not new or unique to modern generations but, rather, have followed a centuries- old pattern that inspired bestselling literary works.
“Consider [bad, haughty, unkind] Darcy in Jane Austen’s Pride and Prejudice (1813) and [good, kind] Darcy revealed later in the novel. Think about [nice] Edgar Linton versus [dangerous] Heathcliff in Emily Brontë’s Wuthering Heights (1847). Look at the [dangerous] Rochester before the fire in Charlotte Brontë’s Jane Eyre (1847), vs. the [safe, nice] St. John and the [safe, nice] Rochester who is blinded, after the fire,” she writes. (Carolyne Nakazibwe)
PVP Live explores videogames based on the good old fashioned
Solitaire:
Throughout the years, many developers have tried their hand at creating games inspired by Solitaire. For instance, there’s Regency Solitaire by Grey Alien Games, which is best described as the love child of a Jane Eyre novel and Solitaire. (Aletheia)
Libreriamo (Italy) lists novels about first loves:
«Cime tempestose» è un libro d’amore, un romanzo selvaggio, originale, possente, si leggeva in una recensione della «North American Review», apparsa nel dicembre del 1848, e se la riuscita di un romanzo dovesse essere misurata unicamente sulla sua capacità evocativa, allora «Wuthering Heights» può essere considerata una delle migliori opere mai scritte in inglese Heathcliff, figlio di ignoti, è stato allevato da Earnshaw. Alla sua morte, il figlio Hindley tormenta Heathcliff che trova conforto in Catherine, sorella di Hindley, di cui si innamora. Rifiutato dalla ragazza, fugge. Tornato dopo tre anni, trova Catherine sposata a Edgar Linton di cui sposa la sorella che, per vendicarsi, maltratta.
Catherine intanto muore, tormentata dal rinato amore per Heathcliff, dopo aver avuto una bambina. La rabbia di Heathcliff si scatena anche contro Hareton, il figlio di Hindley, ormai ridotto in suo potere. Heathcliff muore distrutto dal suo stesso odio. Infine la figlia di Catherine, Cathy, e Hareton potranno vivere felicemente insieme. (Stella Grillo) (Translation)
Marie Claire (Italy) explores the works of the fashion designer Simone Rocha:
E la sua visione è quella di una femminilità decisa, che non sfugge alle contraddizioni o alle dicotomie, scolpita attraverso lo studio e l'adorazione di figure forti, come quella di Louise Bourgeois, artista francese a cui ha dedicato più di una collezione e la sua tesi di laurea, le sorelle Brontë «donne forti che, per via dei tempi, si dovevano nascondere dietro uno pseudonimo» (tra i suoi libri preferiti figura, oltre a quelli del poeta irlandese Seamus Heaney e a Burning in water, drowning in flame di Charles Bukowski, il Cime tempestose firmato da Emily) e Anna Bolena. (Giuliana Matarrese) (Translation)
CulturoPoing (France) reviews the film
The Nightingale by Jennifer Kent:
Format 4/3, photographie épurée, gros plans et cadres frontaux, la cinéaste impose immédiatement une mise en scène sèche et précise, rappelant la Andrea Arnold des Hauts de Hurlevent dans son traitement moderne apposé à un film d’époque. (Vincent Nicolet and Jean-François Dickeli) (Translation)
MobMagazine (Italy) is all for autumn:
Se osserviamo attentamente l’orizzonte, possiamo scorgere tutto lo splendore delle prime luci dei mattini autunnali, delle brume, e di paesaggi che sembrano rievocare le brughiere del romanzo inglese Cime Tempestose con la loro selvaggia, romantica, e desolata bellezza. (Mariangela Rodilosso) (Translation)
Broadway World announces a podcast recording of Jen Silverman's The Moors by The Theatre Company in Portland that will be streamed next month. A Brontëite and horse lover in The Chronicle of the Horse. Ilaria Reads (in Italian) posts about Anne Brontë. William Smith Williams is thrilled about a good review of his book Charlotte Brontë's Devotee in Brontë Studies.
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