With... Adam Sargant
-
It's our last episode of series 1!!! Expect ghost, ghouls and lots of
laughs as we round off the series with Adam Sargant, AKA Haunted Haworth.
We'll be...
2 hours ago
True, there have also been graphic novel versions of Shakespeare, Dickens, Brontë, Melville and Kafka – and even a Marvel Comics adaptation of Pride and Prejudice that is faithful to Austen’s original – but Lee’s depiction of racial discrimination continues to arouse controversy. (Martin Chilton)The Independent also sees fit to republish the rather pointless article on the Brontës' deaths of TB first published on The Conversation a couple of weeks ago.
Wuthering Heights, Emily BrontëEl País (Spain) features Joanna Russ's How to Suppress Women's Writing, which has just been translated into Spanish.
The timeless Brontë classic wouldn’t be completely at home on a shelf of horror novels. But, like most Gothic fiction, the passionate tale of Heathcliff and Catherine Earnshaw does include plenty of eerie elements. From the sinister setting and revengeful protagonist to the many references to ghosts and death, this book is a good starting point for those looking for just a hint of spookiness in their fiction. (Michelle Regalado)
“Cada hombre que alguna vez le dijo a una editora adjunta mientras la acorralaba contra la pared ‘ya sabes que estoy en un matrimonio abierto’, cada hombre que alguna vez empleó la palabra ‘melodramáticas’ para describir las memorias escritas por una mujer […] o que dedicó dos párrafos a especular sobre el cuerpo de una mujer o un autor trans en lo que se supone que era una reseña sobre su obra […], cada hombre que se ha referido a una Brontë, a Emily Dickinson o a James Baldwin como escritores menores: todos ellos están aquí. ["] [...]We do get that last point, but students can't really know or read another novel by Emily Brontë.
¿Cobrar por escribir? Charlotte Brontë se embolsaba 20 libras al año, cinco veces el precio de lavar el vestuario de una criada. [...]
Muchas de las grandes escritoras sobreviven en el imaginario colectivo con el síndrome del one hit wonder. Russ lamenta que en sus clases de literatura la amplia mayoría de sus alumnos confirmasen desconocer otros títulos de la obra literaria de sus autoras más allá de haber leído Frankenstein, Jane Eyre o Cumbres borrascosas . ¿Si pasa con Shelley o las Brontë, qué pasará con las que no han logrado pasar esa criba que las sitúa en la universalidad del arte? (Noelia Ramírez) (Translation)
Las mujeres y el gótico nos han dado grandes obras de la literatura, desde las ‘Cumbres borrascosas’ de Emily Brönte [sic] o el ‘Jane Eyre’ de su hermana Charlotte, hasta las fronteras de ‘Los misterios de Udolfo’ de Ann Radcliffe o la casi parodia perpetrada por Jane Austen en ‘La abadía de Northanger’ (en la que, precisamente, la protagonista leía la novela de Radcliffe). Todas ellas imaginaron grandes mansiones acechadas por los fantasmas del pasado, las sombras tenebrosas y las tormentas que las iluminan para dejar ver estatuas y grandes pinturas que salvaguardan las estancias con una mirada inquietante. Y, sobre todo, imaginaron mujeres. (Mireia Mullor) (Translation)Spanish writer Espido Freire writes about Anne Brontë on her blog.
0 comments:
Post a Comment