Monday, October 08, 2018

Monday, October 08, 2018 7:52 am by Cristina in , , , ,    No comments
The Guardian reports a debate between writers Sebastian Faulks and Dolly Alderton versus writers Sarah Moss and Philip Hensher on 'Heathcliff versus Darcy: Who is the Bigger Shit?'
The writers were taking part in an entertaining session asking the question Heathcliff versus Darcy: Who is the Bigger Shit?
On the opposing side were novelists Sarah Moss and Philip Hensher. Moss said it was obvious that a man who hanged dogs, beat up old women and imprisoned young women was more of a shit.
Hensher meanwhile argued that Darcy was not a shit, but an “arsehole” and there was an important difference. An arsehole parks in the parking space for a disabled person at Waitrose. A shit sees a disabled person driving into the space and overtakes them to get it.
Democracy was called on and a show of hands from the 1,400 people present ruled that the biggest shit is Heathcliff. (Mark Brown)
Vulture has a recap of season 1, episode 5 of You.
Joe returns home and I literally burst out laughing at the sight of the stairwell urchin reading Wuthering Heights, but it turns out he has secret reading material under that cover: Juvenilia: The prosecution of minors in New York State. I scream at my screen: OBVIOUSLY THIS DICKENSIAN SQUALOR TEEN WOULD BE LOOKING THIS UP ON THE INTERNET. (Jessica Goldstein
Melville House Books looks at the literary likes and dislikes of Mark Twain. It turns out that he tolerated the Brontës!
His only exception seems to be “those Brontë sisters” whose “readable prose” made them “gigantic geniuses,” made possible by the Brontë sisters’ own tragic childhoods.
In short: if you don’t have a Big Bad Tragic Past, then your novel ain’t worth a dime. (Erica Huang)
Periodista Digital (Spain) reviews the Madrid performances of Carme Portaceli's Jane Eyre.
Carme Portaceli dirige a nuestro entender una obra maestra. En serio: de lo mejor visto en muchos años. No sabe uno por donde empezar describiendo sus cualidades, si por una puesta en escena de apariencia corriente a la que el movimiento original de los actores, la exquisita música y los preciosos efectos audiovisuales convierten en un imán mágico, misterioso e hipnótico, si por el perfecto engranaje interpretativo de un reparto magnífico, o si simplemente celebrando que las dos horas de espectáculo resulten inolvidables y causen una impresión emocional e intelectual de las que de vez en cuando salvan al teatro y nos hacen adictos irrecuperables.
Ariadna Gil hace el papel de su vida. Lo vive, se lo cree, lo interpreta de una forma maravillosa: 'Nunca había tenido un personaje tan difícil ni me había costado tan poco emocionarme en el escenario, con esa sensación extraña de ver cómo me ha hecho mejor. Ves cual es el sitio de las cosas y a qué debes dar importancia. Te enseña una forma de vivir diferente y a ser auténtica'. Pero de Abel Folk no podemos decir menos, ni de todos y cada uno de los otros cinco actores, a su altura sin bajar un centímetro, recreando unos personajes de novela, precisamente, de buena novela, personajes de los que ya no hay prácticamente en el teatro de ahora.
Iluminación, vestuario, caracterización, coreografía y sonido forman un todo que llamaríamos perfecto si no diera miedo y no supiéramos que la obra perfecta no existe. Las dos jóvenes músicos protagonizan un verdadero dúo concertante que nos gustaría poder oir un día con la atención necesaria. Está producción del Teatre Lliure nos dejó boquiabiertos, lástima de no disponer de más detalles de la misma. (José Catalán Deus) (Translation)
AnneBrontë.org celebrates National Poetry Day belatedly.

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