Student Life tells about an exhibition at the John M. Olin Library at Washington University.
However, the inside of John M. Olin Library is tad more lively, with a colorfully diverse amount of artwork of newly designed covers for books older than Washington University itself arranged neatly around the first floor on pop-up stands.
This collection is Missouri’s own 50×50, a pop-up art showcase that’s part of a nationwide crowdsourced and crowdfunded initiative known as “Recovering the Classics,” where artists in all 50 states pitch in to design new covers for 50 classic books in Western literary history. These include familiar titles such as “Jane Eyre,” “The Count of Monte Cristo” and “Anna Karenina”—books considered essential reading, probably by a Wash. U. student’s talkative older relative or high school English teacher. (Scott Lu)
Economía y Negocios (Chile) asks writer Marcela Serrano whether 19th-century female writers are still valid.
-Ahora es Elizabeth Gaskell; antes fue Luisa May Alcott, y también ha dicho que admira a Charlotte Brontë. ¿Tienen vigencia estas escritoras del siglo XIX?
-¡Pero claro que tienen vigencia! ¿Qué sería de nosotras sin Jane Austen, sin Emily Brontë, que me gusta más que su hermana, sin George Eliot? No solo soy una gran admiradora de ellas, sino que las veo como un parteaguas para toda mujer que haya decidido escribir. Son nuestros referentes. De ellas hemos aprendido más que de los grandes clásicos masculinos y personalmente me sentiría una huérfana sin sus presencias. Elegí a Elizabeth Gaskell por varias razones: por ser la gran centinela de su época, por la finura de su escritura, por ser tan poco conocida y leída en esta parte del mundo y, lo que no es menor, por su gran sensibilidad y compromiso social. (María Teresa Cárdenas M.) (Translation)
AnneBrontë.org has a post on Anne Brontë and Lancashire.
EDIT: Richard Wilcocks argues against the closure of the Red House Museum in
BBC Radio Leeds Liz Green programme (around 1h20 min into the show).
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