Thursday, August 07, 2014

Thursday, August 07, 2014 1:06 am by M. in , ,    No comments
A production of Charles Vance's Wuthering Heights is currently being performed in Bracknell, Berkshire, UK:
Wuthering Heights 
dates: 6 Aug 2014 - 9 Aug 2014
venue: Studio Theatre
by Emily Brontë
adapted by Charles Vance
Studio Company

A Dark and Gothic tale of romance and revenge, Emily Brontë's Wuthering Heights is brought to life in this adaptation by Charles Vance.
As children Cathy and Heathcliff are inseparable but as they grow circumstances get in the way, Cathy allows her head to rule her heart choosing to marry the wealthy Edgar Linton instead. Heartbroken Heathcliff flees returning only to have his revenge on those he deems responsible with tragic results. Set against the backdrop of the Yorkshire moors, Cathy and Heathcliff's all consuming relationship threatens to ruin not only themselves but everyone around them.
And in Avezzano, Abruzzo, Italy a talk in a local literary coffee shop with some Brontë contents:
Giovedì 7 agosto, alle ore 21,30 presso il caffè letterario Vieniviaconme di Avezzano, si svolgerà il primo appuntamento del ciclo di incontri "Curarsi con i libri - chiacchierate letterarie in compagnia". Veronica Amiconi, curatrice dell'evento, introdurrà i presenti alla lettura di un libro di medicina molto speciale, un vero e proprio breviario di terapie romanzesche, antibiotici narrativi, medicamenti di carta e inchiostro, ideato e scritto da due argute e coltissime autrici inglesi e adattato per l'Italia da Fabio Stassi. Scopriremo che è possibile curare il cuore spezzato con Emily Brontë e il mal d'amore con Fenoglio, l'arroganza con Jane Austen e il mal di testa con Hemingway, l'impotenza con "Il bell'Antonio" di Vitaliano Brancati, i reumatismi con il "Marcovaldo" di Italo Calvino, o invece  ci si può concedere un massaggio con Murakami e scoprire il romanzo perfetto per alleviare la solitudine o un forte tonico letterario per rinvigorire lo spirito. (Tamara Macera on Terre Marsicare)

0 comments:

Post a Comment