Podcasts

  • S2 E1: With... Jenny Mitchell - Welcome back to Behind the Glass with this early-release first episode of series 2 ! Sam and new co-host Connie talk to prize-winning poet Jenny Mitchell...
    1 month ago

Thursday, October 05, 2023

Thursday, October 05, 2023 12:30 am by M. in , ,    No comments
 A Norwegian Master Thesis:
Anna Buer Bennin, Universitetet i Oslo

Denne masteroppgaven undersøker hvordan litterær identifikasjon mellom Sigrid Undset og Charlotte Brontë kommer til uttrykk i Undsets essay «Tre søstre» (1917). Undset fremstiller Charlotte Brontë som en genial kunstner i «Tre søstre». I oppgaven analyserer jeg hvordan Undset bruker denne litterære identifikasjonen til å formulere sin egen poetikk. Analysearbeidet i denne oppgaven inkluderer mine transkripsjoner av to hittil upubliserte manuskripter av Undset: Ms.fol. 4235 «Geni og kvinder» og Ms.4° 4078 «Kvindeligt geni» (Nasjonalbiblioteket). Disse manuskriptene har ikke tidligere vært transkribert og er regnet for å være antatte forarbeider til «Tre søstre». Jeg utforsker òg i hvilken grad essayet kan leses som en måte for Undset å posisjonere seg selv som forfatter, og om posisjoneringen Undset gjør i essayet og i de antatte forarbeidene kan leses som en forsøksvis kjønnsnøytral posisjonering. De antatte forarbeidene belyser etter mitt syn den utforskningen av kvinnelig genialitet som Undset gjør i «Tre søstre». Jeg vil påstå at dette utforskende aspektet og refleksjonene til Undset i de antatte forarbeidene er relevante i lesningen av essayet som en utvikling av Undsets egen poetikk. Jeg benytter litteraturteoretiske perspektiver som favner ulike aspekter ved Undsets fremstilling av kvinnelige kunstnere, slik som Harold Bloom, Sandra M. Gilbert og Susan Gubar og Julia Kristeva.
And an Iraqui scholar:
Dr. Ahmed Rasheed Majeed Al-Rubaiy, Al- Iraqia University, College of Arts
AL-yarmouk Journal 2023, Volume 20, Issue 7, Pages 989-1020

The Gothic Romance Novel “Wuthering Heights” by Emily Brontë is regarded as one of the most significant works of English literature. Emily Bronte wrote the book in 1847 and had it published under the pseudonym Ellis Bell. The Novel represents asignificant advancement in English literature. Some critics debated the novel’s placein a particular literary subgenre. Others assert that it is a Gothic Romance, whileothers say it is a romance. Certainly, Catherine and Heathcliff’s relationship fits themold of a conventional love narrative. This opinion is up for debate among readersand anybody else interested in English novels, though. Taking into account Catherine’ssad death, Heathcliff’s vengeance, and the paranormal elements of their relationship.All of these components give the book a feeling of supernaturalism. By theconclusion, this might have given the book a gothic label. Through the eyes of NellyDean in both families, the narrative tells the history of the three generations of thetwo families. The acts of the novel are clearly influenced by Gothic elements. In herearly years, Emily Bronte became an obsessive reader of Gothic romances, allowingthe gothic romances’ eerie settings and fantastic characters to feed her thoughts.The mysterious events surrounding Heathcliff’s death and Lockwood’s dream aretwo of the novel’s more notable instances that are classic Gothic in inspiration, butthe actual surroundings and settings have nothing in common with the enigmaticcastles and uncharted lands typical of the Gothic romance. A further feeling of mysteryis added to the novel’s activities by Heathcliff, whose origins are unclear and attimes look demonic.This research paper discusses the notion of youth and maturity in WutheringHeights as it relates to the feminist criticism theory, which affirms the status ofwomen in the Victorian era. The key instances of the novel’s subject of youth andmaturity are thoroughly examined in this research, as are the significant transformationsthat the female characters’ lives and overall fate undergo.

0 comments:

Post a Comment