Faye, who met Iwan [Lewis] while starring in the theatre production of Legally Blonde together, yesterday shared a photo of herself enjoying a spa day. She took a selfie in a mirror showing her in her dressing gown and flip flops.
She then shared a photo of a book with the Emily Brontë quote: "He's more myself than I am. Whatever our souls are made of, his and mine are the same." (Katy Hallam)
Day 4: Calder Valley to Ickornshaw
16 miles (26 km)
A longer hike today through the literary landscapes of Brontë Country, through Heptonstall Moor before dropping into the little village of Ickornshaw. There’s a wider range of accommodation and eateries in nearby Haworth – plus the added appeal of the Brontë Parsonage. (Mark Sutcliffe)
Rian Johnson seems to understand that Kylo Ren is by no means the first character of his kind, and there's a reason why he sticks in fans' minds, especially as the other half of an enemies-to-lovers romance. He walks in the same footprints as Mr. Darcy and Wuthering Heights' Heathcliff. All of them are, to a certain extent, Byronic heroes. (Vera W)
Kate Bush's "Wuthering Heights" has two iconic videos. The UK version features Bush in a white dress as she dances around a dark room white white mist. The second stars Bush in a red dress doing the same memorable dance moves and emotive faces, but instead of a room, she is in the middle of the woods. More than 300 people dressed as Bush in the red dress recreated her video in a Brighton park in 2013. (Anjelica Oswald and Barnaby Lane )
Our Coast presents the book
Medusa's Sisters by Lauren J.A. Bear:
“Rosencrantz and Guildenstern Are Dead,” “Wide Sargasso Sea” and “My Jim” are some of my favorite retellings of classic tales — wherein an author revisits a story conceived of by another writer from long ago and reimagines it from a different point of view.
A new contribution to this literary niche of counternarratives is “Medusa’s Sisters,” by Seattle-based writer Lauren J.A. Bear. (Barbara Lloyd McMichael)
Wie schwierig sich dieser Perspektivwechsel gestaltet, zeigt sich unter anderem daran, dass sowohl die Schwestern Brontë (ganz im Gegensatz zu ihrem ihrem Bruder Branwell, der ebenfalls schrieb) als auch Alcott zunächst nur unter Pseudonym veröffentlichen; die Schwestern unter männlichem, Alcott unter einem, bei dem das Geschlecht nicht ersichtlich war. Jane Austen wiederum versteckt sich zeitlebens hinter der kryptischen Autorinnenzeile „by a Lady“.
Wie feministisch Austens Werk ist, darüber lässt sich trefflich streiten. Festzuhalten ist zumindest, dass die Protagonistinnen ihrer Werke weniger frei und wild wirken als die der Schwestern Brontë und die vier Schwestern in Alcotts Roman Little Women (1868/69). (...)
Vergleichsweise freizügig zeigen sich auch zwei Adaptionen der Brontë-Schwestern aus dem Jahr 2011,
Jane Eyre von Cary Joji Fukunaga mit Mia Wasikowska in der Titelrolle und Andrea Arnolds
Wuthering Heights, in der Shannon Beer die junge und Kaya Scodelario die erwachsene Cathy spielen. Noch ungezügelter geht es derweil in
Emily (2022) zu, dem Regiedebüt der
Mansfield-Park-Hauptdarstellerin Frances O’Connor, die in ihr Biopic über Emily Brontë (Emma Mackey) geschickt Elemente aus Brontës
Wuthering Heights einfließen und den Geist der Schriftstellerin frei flottieren lässt. In allen drei Filmen ist die Natur auch immer Seelenlandschaft. Die Figuren sind so schroff, wie die Welt, die sie umgibt. Besonders in Arnolds ins beengende 1.33:1-Format gepresster Version (die sich allerdings auf den männlichen Part Heathcliff fokussiert) könnte die karge, unwirtliche Umgebung kaum weiter entfernt sein von den von Menschenhand perfekt zurechtgestutzten Grünanlagen, durch die die Figuren in den Austen-Adaptionen
Sinn und Sinnlichkeit (1995) und
Stolz und Vorurteil (2005) spazieren.
(Falk Straub) (Translation)
0 comments:
Post a Comment