Podcasts

  • S2 E1: With... Jenny Mitchell - Welcome back to Behind the Glass with this early-release first episode of series 2 ! Sam and new co-host Connie talk to prize-winning poet Jenny Mitchell...
    3 weeks ago

Monday, July 17, 2023

Monday, July 17, 2023 12:30 am by M. in    No comments
A Brontë-related dissertation in an Algerian university:
by Nour elhouda Yasmine Hachani and Aicha Bouhafs
Supervised by Dr. Fatima Yahia
Kasdi Merbah University-Ouargla, 2023

The present study deals with feminism consciousness in Charlotte Brontë’s Jane Eyre. It raises the problem of which literary techniques the author used to convey the theme of feminism in her novel. It aims at analyzing the style of this famous feminist author to introduce the theme of feminism via embodying her own experiences with the patriarchal society and the Victorian’s gender norms, represented in her protagonist Jane Eyre. The study is based on a descriptive, analytical type of research, with a qualitative/feminist literary approach for analyzing the novel. The results reveal that Charlotte Brontë uses symbolism and metaphor frequently to portray the challenges of Jane to achieve her independence and self-reliance from her childhood till adulthood
La présente étude traite de la conscience féministe dans Jane Eyre de Charlotte Brontë. Cela pose le problème des techniques littéraires utilisées par l'auteur pour véhiculer le thème du féminisme dans son roman. Il vise à analyser le style de cette célèbre auteure féministe pour introduire le thème du féminisme en incarnant ses propres expériences avec la société patriarcale et les normes de genre victoriennes, représentées dans sa protagoniste Jane Eyre. L'étude est basée sur une recherche descriptive et analytique, avec une approche littéraire qualitative/féministe pour l'analyse du roman. Les résultats révèlent que Charlotte Brontë utilise fréquemment le symbolisme et la métaphore pour dépeindre les défis de Jane pour atteindre son indépendance et son autonomie de son enfance jusqu'à l'âge adulte.

0 comments:

Post a Comment