Podcasts

  • With... Ramlah Qureshi - Sam and Sassy chat to Visitor Experience Assistant Ramlah Qureshi. We'll chat all things paints, portraits and Doctor Who with our fantastic colleague R...
    5 days ago

Saturday, April 09, 2016

Saturday, April 09, 2016 12:38 am by M. in ,    No comments
Two very different artistic approaches to Wuthering Heights:

The photographer Brisa Montoya posts several Wuthering Heights-inspired pictures on ViceVersa Magazine, Mis Cumbres Borrascosas:
Uno de mis libros favoritos es Cumbres Borrascosas -al igual que todos los demás libros de las hermanas Brontë-. Las razones son muchas y una de ellas es the moor, el páramo. El paisaje es en Cumbres Borrascosas otro personaje -tal vez el más fuerte de todos-, traducción geográfica del ánimus y ánima de los protagonistas. Heathcliff y Cathy son también un páramo. Uno más frío, seco, doloroso, oscuro; distinto al que los turistas ven en las postales.
Me encuentro en una búsqueda constante de mis “Cumbres Borrascosas privadas”; que es al mismo tiempo una búsqueda de la infancia de mi padre, aquel que creció en un pueblito enclavado entre montañas y de tanto escuchar rancheras pensaba que vivía en México hasta que se mudó a la ciudad; y la de mi abuelo, quien pasó meses en una granja en medio de la nada blanca de hielo, para curarse el paludismo. Su páramo me llega a través de memorias, de historias de asesinos a caballo, mujeres cautivas, tesoros escondidos entre muros de piedra y leche de vaca fresca por mañana mientras las estalactitas colgaban de las ventanas -de alguna manera, no muy diferente a lo que narra Emily en su libro-.
One of the latest paintings of Caroline Ashwood:
Wuthering Heights, 2016

New: this is a very large scale (150x120cm) landscape on a deep edged canvas. Abstract expressionist artworks on 100% cotton canvas stretched over a deep wooden frame. No extra framing is required and the painting is ready to hang as soon as you unpack it.
Inspired by Emily Brontë's 'Wuthering Heights', I used a palette of natural and earth tones with blues, greens, purples and gold.
Favourite quote from the book: “I wish I were a girl again, half-savage and hardy, and free.” 

0 comments:

Post a Comment